Onze collega Samirah is 39 jaar, woont al (bijna) heel haar leven in Tilburg en is sinds september werkzaam bij Total Care op de afdeling Telemonitoring. Met haar behulpzame karakter past deze functie perfect bij haar en ze legt je graag uit waarom.
Allereerst, kun je wat meer over jezelf vertellen?
‘Zeker, ik ben Samirah en woon samen met mijn lieve hondje Misty, een Jack Russel. Toen ik 5 maanden oud was ben ik geadopteerd en verhuisd naar Tilburg. Ik ben dus geboren in Sri Lanka maar ben ondanks mijn Sri Lankaanse roots een echte Tilburgse.
In mijn vrije tijd ga ik graag wandelen met mijn hond Misty, hier kan ik echt van genieten en mijn hoofd leegmaken. Daarnaast hou ik van lekker eten, Netflix kijken en leuke dingen doen met mijn vriendinnen. Ik ga dan ook ieder jaar samen met mijn vriendinnen naar Zoutelande waar we al deze dingen combineren.'
Was je voordat je bij Total Care kwam werken al bekend met slaapapneu?
‘Ja, toevallig heb ik ooit een vriendje gehad met slaapapneu. Hij maakte gebruik van een PAP-apparaat. Gezien ik nog niet bekend was met slaapapneu was het voor mij fijn dat hij op voorhand vertelde over slaapapneu en zijn PAP-apparaat, hierdoor overviel het mij minder bij het zien van het apparaat.’
Hoe kwam je terecht bij Total Care?
‘Nadat ik een aantal jaar heb gewerkt in een financiële functie bij een groot energiebedrijf besloot ik op zoek te gaan naar een baan die beter past bij mijn karakter. Ik wilde niet meer dagelijks bezig zijn met cijfers maar echt iets voor mensen betekenen.
Vervolgens startte mijn loopbaan in de slaapapneutherapie. Ik ben toen begonnen als customer support medewerker en doorgegroeid als telemonitoring medewerker. Helaas verviel deze functie bij mijn toenmalige werkgever en ben ik op zoek gegaan naar een andere baan. Toevallig waren ze bij Total Care op zoek naar nieuwe collega’s en zo geschiedde!’
Je bent werkzaam als telemonitoring medewerker, kun je meer uitleggen over je functie?
‘Bij de afdeling Telemonitoring zijn we verantwoordelijk voor de begeleiding en opvolging van onze patiënten op afstand. Tegenwoordig kan elk apparaat verbonden worden via een applicatie, WiFi of het 3G netwerk, waardoor we op afstand snel in kunnen spelen op eventuele problemen, aanpassingen in de (druk)instellingen of het maken van een rapport voor de arts. Hierbij staan we nauw in contact met onze samenwerkende ziekenhuizen.
Bij de start van CPAP-therapie volgen we patiënten na twee weken op om te kijken hoe de therapie verloopt. Mocht het nodig zijn plannen we ook een vervolg afspraak in om patiënten nog beter op weg te helpen met de therapie. Het contact met de patiënt verloopt bij onze afdeling per telefoon of videobellen, zodat de patiënt niet steeds naar een poli hoeft te komen.’
Waarom past deze functie goed bij jou?
‘Ik vind het fijn om patiënten te helpen en een luisterend oor te bieden. Daarnaast geeft het mij een voldaan gevoel wanneer de therapie bij slaagt bij een patiënt die wij begeleid hebben.
Mensen omschrijven mij vaak als eerlijk en oprecht. Juist deze karaktereigenschappen kan ik toepassen bij het begeleiden van patiënten. Persoonlijke aanpak vinden we erg belangrijk bij Total Care, waardoor ik echt de tijd kan nemen voor patiënten, dat vind ik erg fijn werken.
Ik heb bijvoorbeeld ooit gehad dat een patiënt zich zo goed geholpen voelde dat hij spontaan begon te zingen. Ik kreeg een serenade in het Frans, dat was een erg bijzondere en leuke ervaring .’
Wat is je leukste herinnering bij Total Care en wat zou je graag nog willen bereiken?
‘Mijn leukste herinnering bij Total Care is het Tirolerfeest. Ik werkte pas een maand bij Total Care maar kwam echt in een warm bad terecht.
In mijn werk zou ik mijzelf graag door willen ontwikkelen naar OSA-consulent. Af en toe val ik in bij onze kantoorpoli in Goirle. Hier help ik onze patiënten met bijvoorbeeld een maskeraanpassing. Juist het persoonlijke contact met patiënten haal ik mijn plezier uit, dus deze combinatie lijkt mij erg leuk.’