Apparaat
- Controleer of de filter vies is, maak deze anders schoon of vervang de filter;
- Controleer de bevochtigingsstand en zet deze - indien mogelijk - lager;
- Zorg ervoor dat het PAP-apparaat niet te dicht bij de verwarming staat.
- Vul het waterbakje met water en laat het een kwartiertje op het aanrecht staan. Mocht het lekken dan zit er waarschijnlijk een scheurtje in het bakje en dient u contact met ons op te nemen via info@totalcaregroep.nl of 013-5313535.
- Controleer de aansluiting van het waterbakje met het apparaat, de kans is aanwezig dat daar de plek zit waar water lekt en dat dit al verholpen is met het opnieuw plaatsen van het waterbakje.
Het is belangrijk om te achterhalen waar het geluid vandaan komt. U kunt dit het beste doen door eerst de slang los te koppelen van het apparaat. Vervolgens zet u het apparaat aan en houdt u met uw hand de druk tegen die uit het apparaat komt.
Komt het geluid inderdaad uit het apparaat?
Controleer dan of de bevochtiger gevuld is, goed in elkaar zit en of deze goed in het apparaat is geschoven.
Probeer te lokaliseren waar het geluid precies vandaan komt.
Hoort u het geluid dat u in eerste instantie hoorde niet meer?
Dan kunt u ervan uit gaan dat het probleem waarschijnlijk in de slang of het masker zit.
Controleer dan of het masker goed in elkaar zit en controleer of de slang goed is aangesloten of dat deze misschien kapot is.
Moet er iets vervangen worden of komt u er toch niet helemaal uit dan bent u natuurlijk altijd vrij om contact met ons op te nemen.